הכירו את תלמידי ובוגרי התוכנית לתואר שני

הגר אשל<br><br> 
הגר אשל

 

מוזיקאית, גיטריסטית ויוצרת. מנגנת על גיטרה חשמלית בלוז ורוק, על קלאסית ספרדי ופלמנקו. חיה ונושמת מוזיקה בכל צורה אפשרית. 


 "הלימודים המשיכו תהליך שכבר התחיל אצלי עם הכניסה לעולם האקדמי – הרצון להיות לא רק גיטריסטית, אלא מוזיקאית עם הבנה עמוקה ורחבה. התואר השני סיפק לי גישה לעולמות מוזיקליים שלא הכרתי, בכך מצאתי השראה גם במקומות שלא חיפשתי קודם. העמקתי את הידע המוזיקלי שלי, נכנסתי לעולם המחקר האקדמי ויצרתי בתוך מסגרת שאפשרה צמיחה אמנותית ואינטלקטואלית. 

גיא טובול
גיא טובול


גיא טובול, מלחין קהילתי. מקים ומוביל תזמורות והרכבים קהילתיים, מקים ומנהל את קונסרבטוריון חריש, מורה למוזיקה. 


 "בתואר השני פגשתי עולם רחב של יצירה מוזיקלית שבו הצלחתי לפתח את השיגעונות הקומפוזיטוריים שלי. חוויתי מפגש מגוון שאיפשר לי לפתח את מה שהבאתי איתי ולהעמיק ברעיונות חדשים ומרתקים". 

פיראס עכאוי 
פיראס עכאוי 


פיראס עכאוי, מורה לפסנתר, מנצח על מקהלות קלאסיות ובעל ניסיון רב בהוראה במסגרת משרד החינוך. בעל תואר ראשון בחינוך מוזיקלי ובשירה ערבית מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ותואר שני נוסף בחינוך מוזיקלי וניצוח מקהלות. 



 "הלימודים תרמו רבות להעמקת החשיבה הביקורתית והמחקרית שלי, ולהרחבת ההבנה והעשייה המוזיקלית שלי כמורה, מנצח ויוצר".

תואר שני  במוסיקה M.A 

יו"ר הוועדה החוגית לתואר שני: ד"ר אביגיל ווד
מטרת הלימודים:
  • סיוע למחשבה עצמאית ולפיתוח כלים ייחודיים (יצירתיים ומחקריים)

  • עידוד הסטודנט לפעולה בסביבה יוצרת ורב-תחומית כחלק מביה"ס לאמנויות של האוניברסיטה

  • פיתוח בסיס עיוני משמעותי אצל הסטודנט כמצע לפעילות מחקרית ויצירתית

בתכנית שני מסלולי לימוד:
  • מסלול א' עם כתיבת עבודה מחקרית – הכשרת סטודנטים באחד משלושה תחומי התמחות: קומפוזיציה, מוסיקולוגיה היסטורית; מוסיקה ותרבויות בנות זמננו.

  • מסלול ב', ללא כתיבת עבודה מחקרית – הרחבה והעמקה של הכשרתם המקצועית של הסטודנטים בפרישה רחבה של תחומי עניין.

הליך הקבלה החוגי:
הגשת תיק עבודות – על תיק העבודות להכיל עבודות אקדמיות שנכתבו על-ידי הסטודנט במהלך לימודיו לתואר הראשון (קונטרפונקט, הרמוניה, תולדות המוסיקה, תזמור) ושנבחרו על-ידו. על תיק העבודות להכיל לפחות עבודה עיונית אחת המכילה חלק טקסטואלי משמעותי, ועבודה אחת בהרמוניה או בקונטרפונקט הכתובה בכתב-יד.
על המועמדים לתכנית התמחות בקומפוזיציה להגיש תיק עבודות נוסף ובו יצירות מקוריות, עבודות תזמור ותרגילים שונים שחיברו במהלך לימודיהם לתואר ראשון, להרכבים שונים (ובכלל זה מוסיקה אלקטרונית ובכל היקף וסגנון שהוא), לפי בחירתם.

ראיון קבלה – מועמד מתאים יוזמן לראיון אישי והצגת תיק העבודות לפני הוועדה החוגית ללימודי התואר השני.
מועמד בעל תואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על ידי  האוניברסיטה כתנאי לזכאותו לתואר.

לימודי השלמה:
הוועדה החוגית לתואר שני תבדוק באופן פרטני את נתוני המועמדים לקבלה ותחליט, במקרה הצורך, על קורסי השלמה מסוימים, בהתאם לרקע האקדמי של כל מועמד.
הוועדה החוגית ללימודי התואר השני אינה מתחייבת לקבל ללימודים מן המניין תלמידים שנרשמו ללימודים של קורסי השלמה.
משך הלימודים:
מסלול א'
על התלמיד להשלים את כל חובות הקורסים (28 שש"ס) תוך שנתיים מתחילת הלימודים לתואר. התלמיד יגיש את עבודת הגמר המחקרית לשיפוט לא יאוחר מתום השנה השלישית ללימודים (כולל חופשת הקיץ).
תלמידים אשר ילמדו בתכנית במסלול זה יבחרו באחד משלושה תחומי התמחות: קומפוזיציה או מוסיקולוגיה היסטורית או מוסיקה ותרבויות בנות זמננו. לשלוש ההתמחויות קורסים משותפים ולכל אחת מהן קורסים מיוחדים לה. בכל אחת משלוש ההתמחויות יגישו הסטודנטים עבודת גמר מחקרית.
במהלך הלימודים נדרשים התלמידים ללמוד שני קורסים מתקדמים שנתיים ואחד סמסטריאלי ושתי סדנאות (משותפות לכל תחומי ההתמחות); קורס מתקדם אחד, ולפחות סמינריון מתקדם אחד בתחום ההתמחות; סמינריון נוסף (כללי או בתחום ההתמחות); ושפה זרה, ברמת מתקדמים, הרלוונטית לתחום ההתמחות.
בהתמחות קומפוזיציה יידרשו הסטודנטים לחבר יצירה לאנסמבל גדול (15-7 נגנים) או לתזמורת קאמרית, עם אמצעים אלקטרוניים או בלעדיהם. עם היצירה תוגש עבודת מחקר בעלת זיקה לקומפוזיציה זאת, בהיקף דומה לזה של עבודה סמינריונית, והיא תעמוד בכל אמות המידה האקדמיות המקובלות.
מסלול ב'
על התלמיד להשלים את כל חובות הקורסים (38 שש"ס) תוך שנתיים מתחילת הלימודים לתואר.
במהלך הלימודים נדרשים התלמידים ללמוד, בין היתר, שלושה סמינרים ושתי סדנאות.
תלמידים אשר ילמדו במסלול זה יידרשו לעמוד בהצלחה בבחינת גמר מקיפה (בחינת בקיאות בכל החומר שנלמד במסגרת הלימודים לתואר). במקרים מיוחדים תישקל אפשרות להמיר את בחינת הגמר בפרויקט גמר אישי.